Автоматизація торгівлі – це основа переходу бізнесу на рейки сучасних трендів. З її допомогою в діяльність впроваджуються напрацювання інформаційних технологій (спеціалізовані програми), які оптимізують робочі процеси, зменшують кількість помилок та покращують більшість показників — від ККД працівників до підсумкової фінансової вигоди.
Нині все більше представників середнього та великого бізнесу вбачають очевидні причини для того, щоб автоматизуватися. Системи автоматизації товарообліку контролюють усі аспекти діяльності – від замовлення у постачальника та до продажу/гарантійного обслуговування.
У цій статті ми хотіли б детально пройтися по питанню про те, наскільки покращується документообіг бізнесу після того, як у його систему впроваджують ліцензоване програмне забезпечення.
Роздрібний продаж являє собою процес передачі товару покупцю, який сплатив за нього гроші. Якщо з процесу випадає одне із двох компонентів (товар чи гроші), це вже не продаж. Якщо порівнювати з оптовим аналогом, роздрібний продаж характеризується:
невеликими обсягами для кінцевого покупця;
максимально спрощеним та прискореним документообігом при угоді;
великою кількістю угод на одиницю часу (наприклад, на день).
Для роздрібної торгівлі не потрібно використання розрахункового рахунку в банку та чітке оформлення складних документів. А сама мета полягає саме в реалізації та одержанні прибутку від продажу кінцевому споживачеві (а не продажу для виробництва чи майбутнього перепродажу, як у оптовій сфері).
А тепер давайте розглянемо основні етапи бізнес-процесу роздрібної торгівлі трохи докладніше.
На цьому етапі відбувається таке:
компанія-постачальник привозить товар, який був заздалегідь обумовлений договором, на склад;
співробітник на посаді комірника зобов'язаний прийняти його з використанням певної документації, що підтверджує факт доставки-прийому.
На цьому даний етап закінчується.
Після прийому починається наступний етап, протягом якого потрібно забезпечити:
якісне зберігання відповідно до рекомендацій виробника;
збереження товарного вигляду та споживчих властивостей товару, які встановлені для кінцевого покупця.
Дозволено займатися зберіганням як безпосередньо на складі, де цей товар був прийнятий, так і на вітринах магазину, де його в будь-який момент зможе придбати клієнт.
Доставка актуальна як для оптової торгівлі, так і для роздрібної. У другому випадку термін «доставка» може бути навіть фактичним перенесенням товару з полиці або складу в руки покупця. Або більш класичну адресну доставку замовлення, зробленого в інтернет-магазині.
Передача - це процес переходу права власності на товар від магазину до клієнта. Складається він із таких етапів, як:
передача коштів;
видача чека;
заповнення гарантійних талонів або інших документів, що підтверджують купівлю та подальші зобов'язання продавця відповідно до законодавства.
У цьому процес товарообігу можна буде вважати завершеним.
Товарообіг та документація — це два нерозривно пов'язані процеси:
прибуткова накладна - документ, який обов'язково необхідно заповнити під час прийому товару;
документи про інвентаризацію - контролюють збереження цілісності, списання браку, фіксують недостачі та інші моменти на складі;
маршрутний лист - документує процес доставки кінцевому покупцю;
чек - останній документ, що підтверджує перехід права власності від магазину до клієнта.
Від першого і до останнього, документи в цьому списку — це складові документообігу. А після видачі чека його можна вважати повноцінно завершеним.
Якщо говорити про те, які саме завдання вирішить покупка ліцензії та використання ПЗ для автоматизації, то до них належать:
Контроль грошових потоків усередині торгового бізнесу — чітке, безпомилкове, постійне та наочне керівництво ведення всіх видів обліку.
Контроль товарообігу: вхідні та вихідні потоки, робота з документами та перевірка їх відповідності законам/нормативним вимогам, фіксація нюансів роботи співробітників.
Налагодження обліку асортименту.
Скорочення збитків за рахунок збору та аналізу статистики.
Зниження кількості робочих завдань, яка може бути пов'язана з людським фактором і можливими помилками — передача всього цього «машині» з алгоритмом роботи, що не робить помилок.
Економія ресурсів на всіх етапах діяльності (де це можливо).
Робота із спільною базою даних із будь-якого місця та у будь-який час — хмарні технології допомагають контролювати співробітників, роботу складу, товари, операції навіть з телефону.
Підвищення швидкості окремих робочих процесів за рахунок їх оптимізації та передачі частини завдань програмам.
Прискорення взаємодії між різними підрозділами бізнесу за рахунок тих самих технологічних нововведень.
Збір статистики бізнесу/клієнтів/інших факторів та формування дієвих порад для покращення показників бізнесу.
Це лише частина завдань, що вирішуються автоматизацією. Але цього достатньо для того, щоб не лише покращити свої показники, а й обійти конкурентів, які все ще нехтують використанням програм для автоматизації роздрібної торгівлі.
Сучасні програми для автоматизації бізнесу дозволяють автоматизувати такі популярні об'єкти:
Великі торгові мережі — таким чином можна створити єдину базу даних та складську статистику для централізованого керування супермаркетами/магазинами у різних частинах міста чи навіть країни. Облік вестиметься як по окремих елементах, так і по загальним характеристикам всього комплексу, загалом.
Супермаркети - за допомогою спеціалізованого ПЗ можна спростити управління великим об'єктом, прискорити інвентаризацію, отримати якісну аналітику та поради щодо діяльності.
Невеликі магазини - можна отримати ефективне ПЗ, яке у зв'язці з обладнанням збільшить пропускну здатність каси та підвищить ефективність персоналу.
Програмне забезпечення - необхідний інструмент для всіх типів роздрібного бізнесу. І найбільше вигод отримають ті, хто раніше це зрозуміє.
Якщо говорити про конкретні програми для автоматизації, то визнаним та незмінним лідером цієї сфери в Україні є ПЗ лінійки BAS. Програмний продукт BAS дозволяє:
чітко контролювати продаж та залишки;
створювати та вести облік бонусних програм, знижок, сертифікатів;
займатися контролем цін;
просто та безпомилково вести звітність;
займатися аналізом фінансової статистики та планувати майбутні стратегії;
займатися багатьма іншими завданнями.
Всі ці функції регулярно оновлюються, доповнюються та покращуються компанією з більш ніж 20-річним досвідом розробки.
До основних переваг використання цього ПЗ можна віднести:
Усунення більшості помилок.
Спрощення керування складом.
Збільшення швидкості обслуговування.
Поліпшення планування.
Без цих програм бізнес так і залишається у «кам'яному віці». А з ними переходить у майбутнє та підвищує шанси у конкуренції.
Вибір на користь BAS при автоматизації роздрібної торгівлі є очевидним тому що:
програма є визнаним лідером сфери не один десяток років;
BAS є еталоном для більшості спеціалістів у сфері;
вивчення можливостей продуктів доступне навіть повним новачкам за лічені години.
І все це при тому, що саме продукти BAS використовують усі найбільші мережі. То чому ви повинні вибирати щось інше, якщо якість підтверджена вибором найкращих з найкращих? Купуйте ліцензійний продукт та автоматизуйте свої бізнес процеси швидко та просто.
2022 ООО «Форт-БиТуБи» - Всі права захищені.